В книге "Последование молебных пений" перед изложением последования благодарственного молебна даются наставления и уставные указания.
В этом предисловии говорится, что каждый христианин должен не только просить у Бога дома и в храме потребных ему для души и тела благ, но и благодарить Его за оказанные благодеяния также и келейно и в церкви. Священнослужители должны постоянно напоминать об этом своей пастве.
В части уставной предисловие дает такое указание:
"Получив убо кто от Бога благодеяние ко́е, а́бие должен есть прибегнути к церкви и иерея просити еже благодарение Богу от него воздати, сим образом:
Аще на Божественней Литургии сие бывает: по "Благословено Царство..." - ектения обычная, к нейже прилагаются благодарственная.
По входе же - тропари последующыя, и по дневном прокимне - благодарственный, и по Апостоле дневном - Апостол благодарению; такожде и по дневном Евангелии чтется благодарению. По Евангелии же и по обычных ектениях прилагаются благодарению.
Причастен дне́ви, благодарения же сей: "Воспою Го́сподеви, благоде́явшему мне, и пою Имени Господа Вышняго". "Аллилуиа".
По заамвонней же молитве чтет иерей молитву благодарения, и поется славословие великое посреди церкви, якоже и на утрене. Или аще изволят, вместо славословия поют: "Тебе, Бога, хвалим..."
Аще же не в Литургии, но по утрени или по вечерни сие приключится совершити, сице бывает:
Иерей оболче́н в епитрахиль и фелонь, став пред святою трапе́зою и сию кресто́образно покадив, творит начало сие:
"Слава Святей, и Единосущней, и Животворящей, и Нераздельней Троице, всегда, ныне и присно и во веки веков".
Хор: "Аминь". Чтец: Трисвятое по "Отче наш", "Господи, помилуй" (12 раз), "Слава, и ныне", "При΄идите, поклони΄мся" (трижды) и псалом 117-й: "Испове́дайтеся Господеви, яко благ...", "Слава, и ныне", "Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже" (трижды). Затем диакон произносит ектению: "Миром Господу помолимся" до прошения "О пла́вающих..." включительно. К обычным прошениям присоединяются специальные:
"О еже милостивно нынешнее благодарение и мольбу нас, недостойных рабов Своих, в пренебесный Свой жертвенник прияти и благоутробно помиловати нас, Господу помолимся".
"О еже не возгнушатися благодарением нас, непотребных рабов Своих, еже о приятых от Него благодеяниих во смиренном сердце приносим, но яко кадило благовонное и всесожжение тучное благоприятно Ему да будет, Господу помолимся".
"О еже и ныне послушати глас моления нас, недостойных рабов Своих, и доброе наме́рение и желание верных Своих во благое всегда исполнити, и всегда, яко Щедр, благоде́яти нам, и Церкви Своей Святей, и всякому верному Своему рабу́ прошения даровати, Господу помолимся".
"О еже избавити Церковь Свою Святую (и рабов Своих, или раба Своего, имярек) и всех нас от всякия скорби, беды΄, гнева и ну́жды и от всех врагов, видимых и невидимых, здравием же, долгоденствием, и миром, и ангел Своих ополчением верных Своих всегда оградити, Господу помолимся".
Заканчивается ектения обычными прошениями: "Заступи, спаси, помилуй...", "Пресвятую, Пречистую..." и возгла́сом священника: "Яко подобает Тебе всякая слава..."
На "Бог Господь" - тропарь:
"Благодарни суще недостойнии раби Твои, Господи, о Твоих великих благодеяниих, на нас бывших, славяще Тя хва́лим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутробие и рабски любовию вопием Ти: Благодетелю, Спасе наш, слава Тебе".
На "Слава": "Твоих благодеяний и даров ту́не яко раби непотребнии сподобльшеся, Владыко, к Тебе усердно притека́юще благодарение по силе приносим и Тебе, яко Благодетеля и Творца, славяще, вопием: слава Тебе, Боже Прещедрый".
На "И ныне": "Богородице, христианом Помощнице, Твое предстательство стяжавше раби Твои, благодарно Тебе вопием: радуйся, Пречистая Богородице Дево, и от всех нас бед Твоими молитвами всегда избави, Едина вскоре предстательствующая".
Диакон: "Вонмем", священник: "Мир всем". Чтец: "И духови твоему", диакон: "Премудрость, вонмем", чтец - прокимен: "Воспою Господеви благоде́явшему мне, и пою Имени Господа Вышняго", со стихом: "Возрадуется сердце мое о спасении Твоем". Апостол ко Ефесеем, зачало 229-230-е (в дни празднования воинских побед - Апостол к Коринфяном, зачало 172-е), Евангелие от Луки, зачало 85-е.
По Евангелии диакон произносит ектению "Помилуй нас, Боже..." с дополнительными прошениями:
"Благодаряще со страхом и трепетом, яко раби непотребнии Твоему благоутробию, Спа́се и Владыко наш Господи, о Твоих благодеяниих, яже излиял еси изобильно на рабех Твоих, и припа́даем, и славословие Тебе яко Богу приносим, и умиленно вопием: избави от всех бед рабы Твоя и всегда, яко Милостив, исполни во благих желание всех нас, прилежно молимся Ти, услыши и помилуй".
"Якоже ныне милостивно услышал еси молитвы рабов Твоих, Господи, и явил еси на них благоутробие человеколюбия Твоего, сице и в предняя не презирая, исполни во славу Твою вся благая хотения верных Твоих и яви всем нам богатую милость Твою, вся нам согрешения презирая: молимся Ти, услыши и помилуй".
"Благоприятно, яко кадило благовонное и яко тучная всесожжения, да будет, Всеблагий Владыко, благодарение сие наше пред величеством Славы Твоея, и низпосли всегда, яко Щедр, рабом Твоим богатыя милости и щедроты Твоя, и от всех сопротивлений видимых и невидимых врагов Церковь Твою Святую (обитель сию, или град сей, или весь сию) избави, людем же Твоим всем безгрешное со здравием долгоденствие и во всех добродетелех преспе́яние даруй, молим Ти ся, Всещедрый Царю, милостивно услыши и скоро помилуй".
По окончании ектении священник возглашает: "Услыши ны, Боже, Спасителю наш...." Хор: "Аминь". Диакон: "Господу помолимся". Хор: "Господи, помилуй". Священник велегласно читает молитву:
"Господи Иисусе Христе, Боже наш, Боже всякаго милосердия и щедрот, Егоже милость безмерна и человеколюбия неизсле́димая пучина! Ко Твоему величеству припа́дающе, со страхом и трепетом, яко раби недостойнии, благодарение Твоему благоутробию о Твоих благодеяниих на рабех Твоих (на рабе Твоем) бывших, ныне смиренно принося΄ще, яко Господа, Владыку и Благодетеля, славим, хвалим, поем и величаем и припа́дающе, паки благодарим, Твое безмерное и неизреченное милосердие смиренно моля΄ще, да якоже ныне моления рабов Твоих прияти и милостивно исполнити сподобил еси, и во предняя в Твоей и искренняго любви и во всех добродетелех преспевающих Твоя благодеяния всех верных Твоих получити, Церковь Твою Святую и град сей (или весь сию, или обитель сию) от всякаго злаго обстояния избавляя, и мир, и безмятежие тем даруя, Тебе со Безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым, и Благим, и Единосущным Твоим Духом, во Единем Существе славимому Богу, всегда благодарение приносити и преблагая глаголати и воспети сподобиши".
И тотчас велегласнейше возглашает:
"Слава Тебе, Богу, Благодателю нашему, во веки веков", после чего поется великое славословие: "Слава в вышних Богу..." или же песнь святого Амвросия, епископа Медиоланского: "Тебе, Бога, хвалим..."
По окончании пения диакон: "Премудрость". Хор: "Честнейшую Херувим...", "Слава, и ныне", "Господи, помилуй" (трижды), "Благослови".
Священник совершает обычный дневной отпуст и, благословляя верующих рукой, произносит:
"Благословение Господне на вас, Того благодатию, и щедротами, и человеколюбием, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь".