Диакон - "Благослови, владыко". Иерей - "Благословен Бог наш". Лик - "Аминь". - "Царю Небесный". Чтец - Трисвятое по "Отче наш". Иерей: "Яко Твое есть Царство..." Чтец: "Аминь. Господи, помилуй (12 раз). Слава, и Ныне. Прииди΄те, поклони΄мся и псалом 74-й.
Диакон чтет великую ектению даже до "О плавающих" и прилагает прошения:
"О е́же милостивым о́ком призре́ти на Святую Свою Церковь и соблюсти΄ ю΄ невредиму и непребориму от ересе́й и суеверий, и миром Своим оградити, Господу помолимся".
"О е́же утиши΄ти раздирания ея, и силою Святаго Духа обратити всех отступльших к познанию истины, и сопричести΄ ко избра́нному Своему стаду, Господу помолимся".
"О е́же просвети΄ти вся светом Своего богоразу́мия, верных же Своих укрепи΄ти и непоколебимых в правоверии соблюсти΄, Господу помолимся".
Посем "Бог Господь, и явися нам", тропарь глас 4-й: "Благодарни суще недостойнии раби Твои...." "Слава", глас 3-й: "Твоих благодеяний и даров ту́не...." "И ныне", глас 4-й: "Якоже вышния тверди благолепие...."
Диакон - "Вонмем". Иерей - "Мир всем". Чтец - "И духови твоему". Диакон - "Премудрость, вонмем". Чтец - Прокимен, глас 4-й - "Насаждени в дому́ Господни, во дво́рех Бога нашего процветут". Стих - "Весели΄тися праведнии, о Господе, правым подобает похвала".
Апостол: Рим., зач. 121. Евангелие: Мф., зач. 75.
Посем ектения: "Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молимся Ти, услыши и помилуй". И добавляются прошения:
"Не хотяй смерти грешных, но ожида́яй обращения и покаяния, соедени всех во Святей Твоей Церкви, мо́лим Ти ся, Милосердый Господи, услыши и помилуй".
"Устро́ивый мир сей в славу Твою, сотвори, дяко да истинною верою и благочестием Тебе, Бога нашего, прославят, молим Ти ся, Всесильный Творче, услыши и помилуй".
"Да́вый за́поведь Твою нам, е́же люби΄ти Тебе, Бога нашего, и ближняго своего, сотвори, да ненависти, вражды, обиды, и прочия беззакония прекратятся, истинная же любовь да ца́рствует в сердцах наших, мо́лим Ти ся, Спасителю наш, услыши и милостивно помилуй".
Иерей, возглас - "Услыши ны, Боже, Спасителю наш". Лик - "Аминь". Диакон - "Господу помолимся". Лик - "Господи, помилуй".
Иерей читает молитву: "Всевышний Боже, Владыко и Содетелю всея твари, наполня΄яй вся величеством Твоим и содержай силою Твоею, Тебе Вседаровитому Господу нашему мы, недостойнии, благодарение приносим, яко не отвращаешися нас беззаконий ради наших, но паче предваряеши ны щедротами Твоими. Ты ко избавлению нашему послал еси Единороднаго Твоего Сына и благовести΄л безмерное Твое к роду человеческому снизхождение: яко хотением хощеши и ожидаеши, еже обратитися нам к Тебе и спасеным быти: Ты, снизходя к немощи нашего естества, укрепляеши нас всесильною Святаго Твоего Духа благодатию, утешаеши спасительною верою и совершенною надеждою вечных благ и, руководствуя избра́нных Твоих в горний Сион, соблюдаеши яко зе́ницу ока. Исповедуем, Господи, великое Твое и безприкладное человеколюбие и милосердие. Но видяще многих поползновения, прилежно Тя, Всеблагий Господи, молим: при΄зри на Церковь Твою и виждь, яко Твое спасительное благовестие аще и радостно прия΄хом, но терние суеты и страстей творит оное в некиих малоплодно, в некиих же и безплодно, и по умножению беззаконий о́вии ересьми΄, о́вии же расколом, противящеся евангельстей Твоей истине, отступают от достояния Твоего, отревают Твою благость и повергают себе суду Твоего Пресвятаго Слова. Премилосердый и Всесильный, не до конца гне́ваяйся, Господи! Буди милостив, молит Тя Твоя Церковь, представляющи Тебе Начальника и Совершителя спасения нашего Иисуса Христа, буди милостив нам, укрепи нас в правоверии силою Твоею, заблуждающим же просвети разумныя очи светом Твоим Божественным, да уразумеют Твою истину: умягчи их ожесточение и отверзи слух, да познают глас Твой и обратятся к Тебе, Спасителю нашему. Исправи, Господи, иных развращение и жизнь несогласную христианскому благочестию: сотвори, да вси свято и непорочно поживем: и тако спасительная вера укоренится и плодоносна в сердцах наших пребудет. Не отврати лица Твоего от нас, Господи, воздаждь нам радость спасения Твоего: подаждь, Господи, и пастырем Церкве Твоея святую ревность и попечение их о спасении и обращении заблуждающих духом евангельским раствори: да тако вси руководими достигнем, идеже совершение веры, исполнение надежды и истинная любовь: и тамо с лики чисте́йших Небесных Сил прославим Тебе, Господа нашего, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков, аминь".
Диакон: "Кто бог ве́лит, яко Бог наш? Ты еси Бог, творяй чудеса Един" (потом еще 2 раза все высшим гласом). Диакон продолжает: "Правосла́вия день пра́зднующе, правосла́внии лю΄дие, наипа́че просла́вим Вино́вника всех благ Бога, Иже Сый благослове́н во ве́ки. Сей Бог наш, промышля΄я и утвержда́я возлю΄бленное Свое́ достояние - Святую Церковь, пра́отцев, преступле́нием отпа́дших, утешая нело́жным Своим словом, еще́ в раи΄ основание ей положи΄. Сей Бог наш, руководствуя ко о́ному спасительному обетова́нию, не прикрове́нна Себе оста́ви, но хотя΄щее бы΄ти спасение провозвести΄ пе́рвее чрез отце́в и проро́ков, живописа́ различными о́бразы. Сей Бог наш, многоча́стне и многообра́зне дре́вле глаго́лавый отце́м во проро́цех, в после́док дний сих глаго́ла нам в Сы΄не. И΄мже и ве́ки сотвори΄, И΄же возвести΄ Oтчее о нас благоволе́ние, откры΄ та́инства Небе́сная, уве́ри си΄лою Святаго Духа о и΄стине благове́стия, посла апо́столы во весь мир пропове́дати Ева́нгелие Царствия, утверди΄ о́ное различными си΄лами и чудесы΄. Сему́ спаси΄тельному открове́нию после́дующе, сего́ благове́стия держа́щеся". - (возглашает Символ веры).
"Сия΄ вера апостольская, сия΄ вера отеческая, сия΄ вера православная, сия΄ вера вселе́нную утверди΄.
Ещa же Собо́ры святы΄х отец и их предания и писания, божественному Откровению согла́сная, прие́млем и утвержда́ем.
Всем же о Православии подвиза́вшимся словесы΄, писа́нии, уче́нии, страда́нии и богоуго́дном житие́м, я΄ко защитником и посо́бником онаго, Христова Церковь, ны΄нешнее воспомина́ние творя΄щи, восклица́ет".
(Далее - Многолетия и "Вечную память" см. "Богослужебныые указания на 1999 год". С. 156-158". Иерей читает молитву: Святая Троице, сих просла́ви и утверди΄ даже до конца в правове́рии, отвраща́ющих же ся святы΄я и спаси΄тельныя православныя веры и Христо́вы Це́ркве обрати΄ и сотвори΄, да вси прии΄дут в позна́ние ве́чныя Твоея΄ и΄стины, моли΄твами Пресвяты΄я Влады΄чицы на́шея Богоро́дицы и Приснодевы Марии и всех святых".
Иерей - "Слава Тебе, Богу, Благодателю нашему, во веки веков".
Лик - Аминь и поет песнь святаго Амвросия - "Тебе, Бога, хвалим". Во время пения весь совместный собор именует святые имены. И отпуст.
О служении с бдением святому храма или великому святому в Неделю 1-ю Великого поста см. том 1, с. 99, 100. Во все Недели Великого поста, кроме Недели ваий, совершается Литургия святого Василия Великого. В седмичные дни, как второй, так и последующих Недель Великого поста, службы в общем совершаются по такому же чину, как и на 1-й седмице. В 1-ю Неделю вечера на вечерне - великий прокимен "Дал еси достояние боящимся Тебе, Господи". С понедельника 2-й седмицы на повечериях вычитываются каноны тех святых, которые прилучатся в период от Лазаревой субботы до Фоминой Недели. Прежде поются каноны Богородицы (без ирмосов), а потом - святого Минеи. По 3-й песни - кондак и седален Минеи, по 6-й - седален Богородицы. О служении в понедельник 2-й седмицы с бдением храмовому святому см. том 1, с. 100, 101. О служении святому храма в один из постных дней, кроме понедельника, субботы и воскресенья, см. том 1, с. 101-103.