О свете Христовом
Дабы принять и ощутить в сердце своем свет Христов, надобно, сколько можно, отвлечь себя от видимых предметов. Предочистив душу покаянием и добрыми делами, при искренней вере в Распятаго, закрыв телесные очи, должно погрузить ум внутрь сердца и вопиять, непрестанно призывая имя Господа нашего Иисуса Христа. Тогда, по мере усердия и горячности духа к возлюбленному, человек в призываемом имени находит услаждение, которое возбуждает желание искать высшего просвещения.
Когда ум с таким упражнением долго пребудет, укоснит сердце, тогда воссияет свет Христов, освещая храмину души божественным сиянием, как говорит от лица Бога св. пророк Малахия: И возсияет вам, боящимся имени Моего, Солнце правды (4:2). Сей свет есть купно и жизнь, по Евангельскому слову: В Том живот бе, и живот бе свет человеком (Иоан. 1:4).
О покаянии
Желающему спастися всегда должно иметь сердце, расположенное к покаянию и сокрушенное: Жертва Богу дух сокрушен, сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. (Псал. 50:19). В таком сокрушении духа человек с легкостью может безбедно проходить хитрые козни диавола, коего все силы направлены к тому, чтобы возмутить дух человека и в возмущении посеять свои плевелы, по словеси Евангельскому: Господи, не доброе ли семя сеял еси на селе твоем?. . Он же рече им: враг человек сие сотвори. (Мф. 13:27-28).
Когда же человек старается иметь сердце смиренное и мысль сохранить в мире, тогда все козни вражии бывают бездейственны; ибо где мир помыслов, там почивает Сам Бог: В мире, - сказано, - место Его. (Пс, 75:3).
Начало покаяния зарождается от страха Божия и внимания к себе, как говорит св. мученик Вонифатий (Чет. Мин. Дек. 19): страх Божий есть отец внимания, а внимание - матерь внутреннего покоя. Страх Господень пробуждает спящую совесть, которая делает то, что душа, как в некоей воде чистой и невозмущенной, видит свою некрасоту, и так рождаются начатки и разрастаются корни покаяния.
Мы всю жизнь грехопадениями своими оскорбляем величество Божие; а потому и должны всегда со смирением просить у Господа оставления долгов наших.
Можно ли облагодатствованному человеку по падении восстать чрез покаяние?
Можно, по Псаломнику: Превратихся пасти, и Господь прият мя. (Пс. 117:13). Когда св. Пророк Нафан обличил Давида в грехе его, то он, покаявшись, тут же получил прощение.
К сему примером служит и один пустынник, который, пошедши за водой, при источнике пал в грех. Но, возвратившись в келию, он сознал свое согрешение, и паки начал проводить жизнь подвижническую, как прежде. Враг смущал его, представляя ему тяжесть греха, отрицая возможность прощения и стараясь отвлечь его от подвижнической жизни. Но воин Христов устоял на своем пути. О сем случае Бог открыл некоему блаженному отцу и велел брата, падшего в грех, ублажить за таковую победу над диаволом.
Когда мы искренно каемся во грехах наших и обращаемся ко Господу нашему Иисусу Христу всем сердцем нашим. Он радуется нам, учреждает праздник и созывает на него любезные Ему Силы, показывая им драхму, которую Он обрел паки, т. е. царский образ Свой и подобие. Возложив на рамена заблудшую овцу, Он приводит ее ко Отцу Своему. В жилище всех веселящихся Бог водворяет и душу покаявшагося вместе с теми, которые не отбегали от Него.
Итак, не вознерадим обращаться к благоутробному Владыке нашему скоро и не предадимся беспечности и отчаянию ради тяжких и бесчисленных грехов наших. Отчаяние есть совершеннейшая радость диаволу. Оно есть грех к смерти.
Покаяние во грехе, между прочим, состоит в том, чтобы не делать его опять.
Как всякой болезни есть врачевание, так и всякому греху есть покаяние.
Очень важным и необходимым для спасения души каждого христианина есть, по наставлению прп. Серафима, причащение Св. Тайн, и "чем чаще, тем лучше". Смущаться своим недостоинством и под этим предлогом уклоняться от причащения Св. Тайн преп. Серафим находил неверным. "Если бы мы океан наполнили нашими слезами, то и тогда не могли бы удовлетворить Господа за то, что Он изливает на нас туне", - говорил он. Но одной вдове, сокрушавшейся о том, что муж ее перед смертью не исповедался и не причастился, о. Серафим сказал в утешение: "Не сокрушайся об этом, радость моя, не думай, что из-за этого одного погибнет его душа. Бог только может судить, кого чем наградить или наказать. Бывает иногда так: здесь на земле и приобщается, а у Господа остается неприобщенным; другой же хочет приобщаться, но почему-нибудь не исполняется его желание, совершенно от него независимо, такой невидимым образом сподобляется причастия через Ангела Божия".
Истинное познание добра и зла можно иметь только тогда, когда подвижник благочестия придет в сочувствие будущего осуждения и предвкушения, вечного блаженства, что совершается в душе благочестивой еще в здешней, земной жизни, таинственным и духовным образом.
Прежде рассуждения добра и зла человек не способен пасти словесных овец, но разве бессловесных, потому что без познания добра и зла мы действий лукавого постигать не можем.
Стяжи смирение, послушание, повиновение - и спасешься, говорил он словами преподобного Варсонофия. И отнюдь не говори вопреки: что это? и для чего это? Но будь благопокорлив, наипаче авве твоему, который ради Бога печется о тебе и которому вверена душа твоя.
Кто поистине хочет быть учеником Христовым, тот никакой не имеет власти над собою, чтобы делать что-нибудь самому по себе, говорит тот же учитель. Ибо, что делается по своему помыслу, то неугодно Богу, хотя бы казалось и хорошо. Если кто лучше знает полезное для себя, нежели авва, то зачем и называть себя учеником его?
Повинующийся повинуется во всем и не печется о спасении своём, потому что печется о нем другой, кому он подчинялся и вверился. Кто в одном отсек волю свою, а в другом не отсек, тот имел свою волю и в том, в чем отсек.
Кто хочет узнать путь совершенно и не идет с знающим, сей путь совершенно, никогда не достигнет града (совершенного безмолвия).
Отвергни волю свою назад и блюди смирение во всем житии твоем - и тоща спасешься. Смирение и послушание суть искоренителие всех страстей и насадителие всех добродетелей. (Прп. Варсонофий).
Подчиненный должет умертвить свои страсти для жизни временной, чтобы иметь жизнь вечную. Он должен быть как сукно на сукновальне, по словам преподобного Антиоха. Ибо как сукно белильник колотит, топчет, чешет, моет, и оно делается бело, подобно снегу; так и послушник, терпя уничижения, оскорбления, поношения, очищается и делается, как серебро чистое, блестящее, огнем разжженное.
Не должно противиться власти во благое, чтоб не согрешить пред Богом и не подвергнуться Его праведному наказанию: противляяйся власти, Божию повелению противляется: противляющиися же себе грех приемлют. (Римл. 13:2).
Послушливый много к созиданию души преуспевает, кроме того, что он приобретает чрез сие понятие о вещах и приходит в умиление.
По совету ли или по власти других, или каким бы то ни было образом пришел ты в обитель, - не унывай: посещение Божие есть. Аще соблюдеши, яже тебе сказую - спасешься сам и присные твои, о которых заботишься: не видех, - глаголет Пророк, - праведника оставлена, ниже семени его просяща хлебы. (Пс. 36: 25). Живя же в сей обители, сие соблюдай: стоя в церкви, внимай всему без опущения, узнай весь церковный порядок, т. е. вечерню, повечерие, полунощницу, утреню, часы, выучись содержать в разуме.
Если находится в келлии, не имея рукоделия, всячески прилежи чтению, а наипаче Псалтири: старайся каждую статью прочитывать многократно, дабы содержать все в разуме. Если есть рукоделие - занимайся оным; если зовут на послушание - иди на оное. За рукоделием или будучи где-нибудь на послушании, твори беспрестанно молитву: Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй мя грешного. В молитве внемли себе, т. е. ум собери и соединяй с душою. Сначала день, два и множае твори молитву сию одним умом, раздельно внимая каждому особо слову. Потом, когда Господь согреет сердце твое теплотою благодати Своея и соединит в тебе оную в один дух, тогда потечет в тебе молитва оная беспрестанно и всегда будет с тобою, наслаждая и питая тебя. Сие-то самое есть реченное Пророком Исаиею: Роса бо яже от Тебе, исцеление им есть. (26: 19), Когда же будешь содержать в себе сию пищу душевную, т. е. беседу с Самим Господом, то зачем ходить по келлиям братии, хотя кем и будешь призываем? - Истинно сказую тебе, что празднословие сие есть и празднолюбие. Аще себя не понимаешь, то можешь ли рассуждать о чем и других учить? Молчи, беспрестанно молчи; помни всегда присутствие Божие и, имея Его, ни с кем не вступай в разговор, но всячески блюдись осуждать много разговаривающих или смеющихся; будь в сем случае глух и нем; что бы о тебе ни говорили, пропускай все мимо ушей. В пример себе взять можно Стефана Нового (Чет, Мин. 28 Ноября в житии его), которого молитва была непрестанна, нрав кроток, уста молчаливые, сердце смиренно, дух умилен, тело с душою чисто, девство непорочно, нищета истинная и нестяжание пустынническое послушание беспротивно, повиновение тщательное, делание терпеливо и труд усерден.
Сидя за трапезой, не смотри и не осуждай, кто сколько ест; но внимай себе, питая душу молитвою. За обедом ешь довольно, за ужином повоздержись. В среду и пяток, аще можешь, вкушай - по однажды. Каждый день непременно в нощи спи четыре часа: 10-й, 11-й и 12-й и час за полунощь; аще изнеможешь, можешь вдобавок днем спать. Сие держи несомненно, до кончины жизни; ибо оно нужно для успокоения головы твоей. И я с молодых лет держал таковый путь. Мы и Господа Бога всегда просим о упокоении себя в нощное время. Аще тако будешь хранить себя, то не будешь уныл, но здрав и весел.
Сказую тебе истинно, аще тако будешь вести себя, то неисходно пребудешь в обители до скончания своего. Смиряйся, и Господь поможет тебе, и изведет яко свет правду твою, и судьбу твою яко полудне (Пс. 36: 6), и просветится свет твой пред человеки (Мф. 5: 16). Аминь.
Акафист преподобному Серафиму Саровскому Чудотворцу
КОНДАК 1
Избранный чудотворче и предивный угодниче Христов, скорый помощниче и молитвенниче наш, преподобне отче Серафиме! величающе прославльшаго тя Господа, воспеваем ти похвальная. Ты же имеяй велие дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи зовущих: Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.
ИКОС 1
Ангелов Творец избра тя изначала, да прославиши житием твоим пречудное имя Святыя Троицы: явился бо еси воистинну ангел на земли и во плоти Серафим: яко луч пресветлый вечнаго Солнца Правды, просветися житие твое. Мы же, зряще прехвальныя труды твоя,
с благоговением и радостию глаголем ти сицевая:
Радуйся, правило веры и благочестия.
Радуйся, образе кротости и смирения.
Радуйся, преславное верных величание.
Радуйся, претихое скорбным утешение.
Радуйся, прелюбимое иноков похваление.
Радуйся, живущим в мире предивное поможение.
Радуйся, Российския державы славо и ограждение.
Радуйся, Тамбовския страны священное украшение.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.
КОНДАК 2
Видящи мати твоя, преподобне отче Серафим теплую любовь твою ко иноческому житию, позна святую волю Господню о тебе, и Богу яко да совершен приносящи, благослови тя на тесный путь иноческий святым крестом своим, егоже до конца жития твоего на персех носил еси, знаменуя велию любовь твою к распеншемуся за ны Христу Богу нашему,
Емуже вси со умилением зовем: Аллилуиа.
ИКОС 2
Разум небесный тебе даровася, святче Божий: от юности твоея не престая помышляти о небеснем, оставил еси дом отчий. Царствия Божия ради и правды Его.
Сего ради приими от нас похвалы сия:
Радуйся, града Курска чадо богоизбранное.
Радуйся, родителей благочестивых отрасль пречестная.
Радуйся, добродетели матери своея унаследивый.
Радуйся, благочестию и молитве ею наученный.
Радуйся, на подвиги от матере крестом благословенный.
Радуйся, благословение сие яко святыню до смерти соблюдый.
Радуйся, любве ради Господа дом отеческий оставивый.
Радуйся, вся красная мира сего ни во чтоже вменивый
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.
КОНДАК 3
Сила Вышняго от юности твоея воистинну храняше тя, преподобне:
с высоты бо храма спадша сохрани тя Господь неврежденна,
и страждущу ти люте Сама Владычица мира явися, с небес исцеление принесши, зане измлада верно служил еси Богу, выну взывая Ему: Аллилуиа.
ИКОС 3
Имея тщание о подвизе иноческаго равноангельнаго жития,
во град снятый Киев поклонения ради преподобным Печерским притекл еси, и от уст преподобнаго Досифея повеление приим в пустыню Саровскую путь свой управити, верою издалеча облобызал еси место святое сие, и тамо вселився житие твое богоугодное скончале еси.
Мы же, дивящеся таковому о тебе Божию промышлению, со умилением вопием ти:
Радуйся, мирския суеты отрешивыйся.
Радуйся, небеснаго отечества пламенно возжелевый.
Радуйся, Христа всем сердцем возлюбивый.
Радуйся, благое иго Христово на себе восприемый.
Радуйся, совершеннаго послушания исполненный.
Радуйся, святых заповедей Господних блюстителю верный.
Радуйся, ум твой и сердце в Бозе молитвенно утвердивый.
Радуйся, столпе благочестия непоколебимый.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.
КОНДАК 4
Бурю злых напастей утишая, прошел еси весь путь тесный и скорбный подвига иноческаго, несый ярем пустыннаго жития, затвора и молчания, многонощнаго бдения, и тако благодатию Божиею восходя от силы в силу, от деяния к боговидению, преселился еси во обители горния, идеже со ангелы поеши Богу: Аллилуиа.
ИКОС 4
Слышаще и видяще святое житие твое, преподобне отче Серафиме,
вся братия твоя удивляхуся тебе, и приходяще к тебе, поучахуся о словесех твоих и подвизех, славяще Господа, дивнаго во святых Своих.
И мы вси с верою и любовию восхваляем тя, преподобне отче, и вопием ти сице:
Радуйся, всего себе в жертву Господеви принесый.
Радуйся, на высоту безстрастия возшедый.
Радуйся, воине Христов добропобедный.
Радуйся, Небеснаго Домовладыки рабе благий и верный.
Радуйся, предстателю о нас пред Господом непостыдный.
Радуйся, к Богородице молитвенниче наш неусыпный.
Радуйся, пречуднаго благоухания крине пустынный.
Радуйся, благодати Божия сосуде непорочный.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.
КОНДАК 5
Божественный свет осия жилище твое, преподобне, егда,
болящу ти и на одре смертнем лежащу, Сама Пречистая Дева пришедши к тебе со святыми Апостолы Петром и Иоанном, рече: сей есть от рода нашего, и главе твоей коснуся. Абие же исцелев, воспел еси благодарне Господеви: Аллилуиа.
ИКОС 5
Видя враг рода человеча чистое и святое житие твое, преподобне Серафиме, восхоте погубити тя: наведе бо на тя люди злы,
иже беззаконно истязаху тя и еле жива суща оставиша;
ты же, отче святый, яко агнец кроток, вся претерпел еси, за обидящих тя Господеви моляся. Темже мы вси, таковому твоему незлобию дивящеся, вопием ти:Радуйся, в кротости и смирении твоем Христу Богу подражавый.
Радуйся, незлобием твоим духа злобы победивый.
Радуйся, чистоты душевныя и телесныя хранителю усердный.
Радуйся, пустынниче, дарами благодатными преисполненный.
Радуйся, подвижниче богопрославленный и прозорливый.
Радуйся, наставниче монахов предивный и богомудрый.
Радуйся, святыя Церкве похвале и радование.
Радуйся, обители Саровския славо и удобрение.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.
КОНДАК 6
Проповедует пустыня Саровская подвиги и труды твоя, богоносне угодниче Христов: дебри бо и леса ея молитвою облагоухал еси,
пророку Божию Илии и Крестителю Господню Иоанну подражая,
и явился еси пустыни прозябение многоплодное дарами Духа Святаго.
Егоже действием многая и преславная совершил еси,
подвизая верных воспевати благих подателю Богу: Аллилуиа.
ИКОС 6
Возсия в тебе новый боговидец, Моисею подобный, Серафиме блаженне:
непорочно бо служение олтарю Господню совершая, сподобился еси зрети Христа, во храме со безплотными силами грядуща.
Сему Божию о тебе благоволению дивящеся, воспеваем ти сице:
Радуйся, боговидче преславный.
Радуйся, светом трисиянным озаренный.
Радуйся, Пресвятыя Троицы служителю верный.
Радуйся, Духа Святаго жилище украшенное.
Радуйся, Христа со Ангелы телесныма очима лицезревый.
Радуйся, в бреннем телеси райскую сладость, предвкусивый.
Радуйся, хлебом жизни насыщенный.
Радуйся, питием безсмертия напоенный.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.
КОНДАК 7
Хотя Человеколюбец Господь явити в тебе, преподобне,
Свое неизреченное к людям милосердие, показа тя яко воистинну светило богосветлое: делы бо и словесы твоими всех приводил еси ко благочестию и любви Божией. Темже, сиянием подвигов твоих просвещени и хлебом учения твоего насыщени, тебе усердно величаем и прославльшему тя Христу вопием: Аллилуиа.
ИКОС 7
Новаго видяще тя избранника Божия, издалеча притекаху к тебе вернии в скорбех и болезнех: и сих бедами отягченных не отринул еси, источая целения, даруя утешение, предстательствуя в молитвах.
Темже исхождаше во всю землю Российскую вещание чудес твоих,
и сице тя славляху духовная чада твоя:
Радуйся, пастырю наш добрый.
Радуйся, отче милостивый и кроткий.
Радуйся, врачу наш скорый и благодатный.
Радуйся, немощей наших целителю милосердый.
Радуйся, в бедах и обстояниях помощниче скорый.
Радуйся, душ смятенных умирителю пресладостный.
Радуйся, грядущая яко настоящая провидевый.
Радуйся, прегрешений сокровенных обличителю прозорливый.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.
КОНДАК 8
Странное чудо видим на тебе, преподобне: яко старец сый немощный и притрудный, тысящу дний и тысящу нощий на камени в молитве пребывал еси. Кто доволен изрещи болезни и борения твоя, блаженне отче, яже претерпел еси, воздея преподобнеи руце твои к Богу, Амалика мысленнаго побеждая и Господеви поя: Аллилуиа.
ИКОС 8
Весь еси желание, весь сладость, сладчайший Иисусе!
тако в молитвах взывал еси, отче, в пустыннем безмолвии твоем.
Мы же, суетою помраченнии и во гресех все житие иждившии,
восхвалягоще любовь твою ко Господу, сице вопием ти:
Радуйся, любящим и чтущим тя ходатаю спасения.
Радуйся, приводяй грешников ко исправлению.
Радуйся, молчальниче и затворниче предивный.
Радуйся, молитвенниче о нас усердный.
Радуйся, пламенную любовь ко Господу показавый.
Радуйся, огнем молитвы стрелы вражия попаливый.
Радуйся, свеще неугасимая, молитвою в пустыни пламенеющая.
Радуйся, светильниче горяй и светяй даровании духовными.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.
КОНДАК 9
Все естество ангельское удивися странному зрению: старцу бо сушу в затворе, небесе и земли Царица явися, повелевающи, да открыет затвор свой и да не возбранит людем православным внити к себе, но да всех пети научит Христу Богу: Аллилуиа.
ИКОС 9
Ветии многовещаннии не возмогут изрещи крепость любве твоея, блаженне: предал бо еси себе на служение всем приходящим к тебе, повеление Богоматере исполняя, и был еси недоумевающим советник благий, унывающим утешитель, заблуждающихся кроткое вразумление, болящих врач и целитель. Сего ради вопием ти:
Радуйся, от мира в пустыню вселивыйся, да добродетели приобрящеши.
Радуйся, из пустыни во обитель возвративыйся, во еже добродетели семена сеяти.
Радуйся, Духа Святаго благодатию осиянный.
Радуйся, кротости и смирения исполненный.
Радуйся, притекавшим к тебе отец чадолюбивый.
Радуйся, в словесех любве ободрение и утешение им подававый.
Радуйся, приходящия к тебе радостию и сокровищем именовавый.
Радуйся, за любовь твою святую радостей Небеснаго Царствия сподобивыйся.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.
КОНДАК 10
Спасительнаго твоего подвига, преподобне, достигль скончания,
на молитве коленопреклонно, святую душу твою в руце Божии предал еси, юже Ангели святии вознесоша горе ко престолу Вседержителя,
да со всеми святыми предстоиши во славе невечерней,
воспевая песнь хвалебную святых святейшему Слову: Аллилуиа.
ИКОС 10
Стена всем святым и иноком отрада,
Пресвята Дева пред кончиною твоею явися ти,
провозвестивши близкое твое к Богу отшествие.
Мы же, дивящеся таковому посещению Богоматере, вопием ти:
Радуйся, небесе и земли Царицу лицезревый.
Радуйся, явлением Божия Матере обрадованный.
Радуйся, весть от Нея ко преселению небесном приемый.
Радуйся, праведною кончиною святость жити твоего показавый.
Радуйся, в молитве пред иконою Богоматере умиленный дух твой Богу предавый.
Радуйся, неболезненным исходом проречения твоя исполнивый.
Радуйся, венцем безсмертия от руки Вседержителя увенчанный.
Радуйся, блаженство райское со всеми святыми унаследовавый.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.
КОНДАК 11
Пение непрестанное Пресвятей Троице вознося, преподобне,
всем житием твоим подвижник великий благочестия явился еси,
заблуждшим на вразумление, болящим душею и телом на исцеление.
Мы же, благодарни суще Господеви за таковую милость Его к нам, выну зовем Ему: Аллилуиа.
ИКОС 11
Светоподательный светильник быв в житии,
Богоблаженне отче, и по смерти твоей,
возсиял еси яко светозарное светило Российския земли:
источаеши бо от честных мощей твоих токи чудес всем с верою и любовию к тебе притекающим.
Темже мы яко молитвеннику о нас теплому и чудотворцу вопием ти:
Радуйся, множеством чудес от Господа прославленный.
Радуйся, любовию твоею всему миру возсиявый.
Радуйся, любве Христовы верный последователю.
Радуйся, утешение всем требующим твоея помощи.
Радуйся, источниче чудес неоскудеваемый.
Радуйся, болящих и недужных исцелителю.
Радуйся, воды многоцелебныя кладезю неисчерпаемый.
Радуйся, яко вся концы земли нашея любовию твоею объял еси.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.
КОНДАК 12
Благодать и велие твое дерзновение пред Богом ведуще, тебе, преподобне отче, молимся: молися тепле ко Господу, да хранит Церковь Свою святую от неверия и раскола, от бед и напастей, да поем тобою благодеющему нам Богу: Аллилуиа.
ИКОС 12
Поюще Твое прославление, ублажаем тя, преподобне,
яко многомощна молитвенника о нас пред Господем, утешителя и заступника,
и с любовию возглашаем ти сице:
Радуйся, Церкве Православныя похвале.
Радуйся, Отечеству нашему щит и ограждение.
Радуйся, путеводителю, всех к небеси направляяй.
Радуйся, защитниче наш и покровителю.
Радуйся, силою Божиею многая чудеса содеявый.
Радуйся, ризою твоею многия недужныя исцеливый.
Радуйся, вся козни диавольския победивый.
Радуйся, звери дивия кротостию твоею покоривый.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.
КОНДАК 13
О, предивный угодниче и великий чудотворче, преподобне отче Серафиме, приими малое сие моление наше, в похвалу тебе возносимое,
и предстоя ныне престолу Царя царствующих, Господа нашего Иисуса Христа, молися о всех нас, да обрящем милосердие Его в день судный, в радости поюще Ему: Аллилуиа.
(Кондак. 13 глаголи трижды, А по сем читается Икос 1 и Кондак 1).
МОЛИТВА ПРЕПОДОБНОМУ СЕРАФИМУ
О, пречудный отче Серафиме, великий Саровский Чудотворче, всем прибегающим к тебе скоропослушный помощниче! Во дни земнаго жития твоего никтоже от тебе тощь и неутешен отыде, но всем в сладость бысть видение лика твоего и благоуветливый глас словес твоих. К сим же и дар исцелений, дар прозрения, дар немощных душ врачевания обилен в тебе явися. Егда же призва тя Бог, от земных трудов к небесному упокоению, николиже любовь твоя преста от нас, и невозможно есть исчислити чудеса твоя, умножившаяся, яко звезды небесные: се бо по всем концем земли нашея людем Божиим являешися и даруеши им исцеления. Темже и мы вопием ти: о, претихий и кроткий угодниче Божий, дерзновенный к Нему молитвенниче, николиже призывающия тя отреваяй, вознеси о нас благомощную твою молитву ко Господу сил, да укрепит державу благовернаго Царя нашего, да дарует нам вся благопотребная в жизни сей и вся к душевному спасению полезная, да оградит нас от падений греховных, и истинному покаянию научит нас, во еже безпреткновенно внити нам в вечное Небесное Царство, идеже ты ныне в незаходимей сияеши славе, и тамо воспевати со всеми святыми Живоначальную Троицу во веки веков. Аминь.
Читайте также
- Владимирская икона Божией Матери история написания, молитва, кондак, икос
- Святитель Феофан Затворник: два слова о святом таинстве крещения
- Святитель Феофан Затворник: второе слово о молитве
- Святитель Феофан Затворник: первое слово о молитве
- Церковная служба полунощница: вседневная, субботняя и воскресная