До начала богослужения вблизи солеи уготовляется верба, которую по Церковному уставу после благословения ее на утрене должен раздавать богомольцам сам настоятель при целовании Евангелия и праздничной иконы. В некоторых храмах богомольцы приходят в храм и со своими вербами.
Вся служба на праздник Входа Господня в Иерусалим - на ряду по Триоди.
На великой вечерне - стихиры на "Господи, воззвах", на 10. Прокимен "Господь воцарися" со стихами. На благословении хле́бов тропарь праздника "Общее воскресение", дважды, и глас 4-й, ин тропарь:
"Спогребшеся Тебе Крещением, Христе Боже наш, безсмертныя жизни сподо́бихомся Воскресением Твоим и воспевающе зовем: осанна в вышних, благословен Грядый во Имя Господне", единожды.
На утрене, на "Бог Господь" - тропарь, глас 1-й - "Общее воскресение" (дважды) "Слава, и ныне", глас 4-й - "Спогребшеся Тебе".
Величание - "Величаем Тя, Живодавче Христе, осанна в вышних, и мы Тебе вопием: благословен Грядый во Имя Господне".
Степенна - 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4-й - "Из уст младенец и ссущих совершил еси хвалу". Стих "Господи, Господь наш, яко чудно Имя Твое по всей земли". Евангелие - Мф., зач. 83. "Воскресение Христово видевше" не поем, но сразу после Евангелия 50-й псалом. В это время иерей, "взем кадило, кадит крестообразно" вербы. По окончании псалма диакон - "Господу помолимся". Певцы - "Господи, помилуй".
Иерей читает молитву на благословение ва́ий:
"Господи, Боже наш, седя΄й на Херувимех, возставивый силу и пославый Единороднаго Твоего Сына, Господа нашего Иисуса Христа, да спасет мир Крестом и погребением и Воскресением Своим, Егоже ныне пришедше во Иерусалим на вольную страсть, людие, седя΄щии во тьме и сени смертней, приемше зна́мения победы - ветви древе́с и ва́ий, финик, Воскресение предвозвести΄ша. Сам, Владыко, и нас, по подражанию о́нем в предпразднственный сей день ваия, и ветви древе́с в руках нося΄щих, соблюди, и якоже о́нии народи и дети, осанна Тебе принося΄щих, сохрани, яко да и мы в песнех и пениих духовных сподобимся достигнути животворящаго и тридневнаго Воскресения, во Христе Иисусе, Господе нашем, с Нимже благословен еси, со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне, и присно, и во веки веков".
Певцы - "Аминь", "Слава", глас 2-й - "Днесь Христос входит во град Вифа́нию, на жребяти седя΄й, безсловесие разрешая язык злейшее, древле свирепе́ющее", "И ныне" - то же. "Помилуй мя, Боже" и стихира, глас 6-й: "Днесь благодать Святаго Духа нас собра".
По церковному уставу благословение вербы совершается чрез каждение и чтение молитвы. Но у нас с давних пор вошло в обычай еще окроплять вербу святой водой.
При окроплении иерей глаголет: "Благословляются и освящаются ваия сия окроплением воды сия священныя во имя Отца и Сына ...." Некоторые перед словами "окроплением воды" прибавляют: "... благодатию Пресвятаго (или Всесвятаго) Духа..."
Молитва "Спаси, Боже, люди Твоя" и канон. Ирмосы по дважды, тропари на 12. Катавасия - те же ирмосы. По 3-й песни - ипакои΄, глас 6-й - "С ветвьми воспевше". По 6-й песни - кондак, глас 6-й:
"На престоле на небеси΄, на жребяти на земли΄ носи΄мый, Христе Боже, Ангелов хваление и детей воспевание приял еси, зовущих Ти: благословен еси, Грядый Адама воззвати". И икос. На 9-й песни обычное каждение. "Честнейшую" не поем, но сразу после катавасии 8-й песни - без припева ирмос 9-й песни "Бог - Господь, и явися нам". По 9-й песни "Свят Господь Бог наш", во глас 4-й, трижды, и прочее. По великом славословии - тропарь "Общее воскресение". Отпуст праздника: "Иже на жребяти осли сести изволивый, нашего ради спасения, Христос, Истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец".
На часах тропарь - "Общее воскресение", "Слава" - "Спогребшеся Тебе". По Трисвятом - кондак.
На Литургии святого Иоанна Златоустого - праздничные антифоны. Вхо́дное "Благословен Грядый во Имя Господне, благословихом вы из до́му Господня, Бог - Господь, и явися нам". Тропарь "Общее воскресение", "Слава" - "Спогребшеся Тебе крещением", "И ныне" - кондак "На престоле на небеси΄". Трисвятое. Прокимен, глас 4-й - "Благословен Грядый во Имя Господне, Бог - Господь, и явися нам". Стих "Испове́дайтеся Господеви, яко Благ, яко в век милость Его". Апостол: Флп., зач. 247. Евангелие: Ин., зач. 41. За "Достойно" - ирмос 9-й песни "Бог - Господь, и явися нам".
О служении в Неделю ваий с храмовым святым см. том 1, с. 107.