Чин благословения нового дома

Чин благословения нового дома

Священник, придя в новопостроенный дом, или совершает малое освящение воды, или приносит святую воду с собой; кроме того, он должен взять с собой сосуд с елеем.

В начале на каждой из четырех стен священник начертывает елеем крест. После того начало обычное: "Благословен Бог наш...", "Царю Небесный", Трисвятое, "Отче наш", "Господи, помилуй" - 12 раз. "Слава, и ныне", "Приидите, поклонимся" (трижды) и псалом 90-й: "Живый в помощи Вышняго..."

Затем поется тропарь на 8-й глас:

"Якоже Закхе́ову до́му Твоим, Христе, входом спасение бысть, си΄це и ныне входом священных служителей Твоих, и с ними святых Твоих ангел, мир Твой подаждь дому сему и милостиво благослови его, спасая и просвещая всех, жити хотящих в нем..." В доме заранее поставляется стол, покрытый чистой скатертью, на него ставится сосуд со святой водой, полагаются Евангелие, Крест и возжигаются свечи в подсвечниках. Иерей, став лицом к востоку, произносит: "Господу помолимся" - присутствующие отвечают: "Господи, помилуй" - и читает молитву: "Господи, Иисусе Христе, Боже наш, изво́ливый под сень Закхея мытаря΄ вни΄ти и спасение тому и всему дому его бывый, Сам и ныне зде жити восхотевшия и нами недостойными мольбы Тебе и моления приносящия от всякаго зла невредимы соблюди, благословляя их и обиталище сие и ненаветен тех живот вы΄ну (всегда) сохраня΄яй и изобильно вся благая Твоя им Твоим благословением на пользу подава́яй. Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь".

Затем все преклоняют главы и читается другая молитва:

"Владыко Господи Боже наш, на высоких живый и на смиренныя призира́яй, благослови΄вый дом Лава́нов при входе Иакова и дом Пенте́фриев приходом Иосифовым, благословивый дом Аведа́рин внесением кивота и во дни пришествия во плоти Христа Бога нашего спасение дому Закхе́еву дарова́вый, Сам благослови и дом сей и в нем жити хотящих страхом Твоим огради, и невредимых от сопротивных сохрани, и благословение Твое с высоты жилища Твоего низпосли им, и благослови и умножи вся благая в доме сем".

Далее следует возглас: "Твое бо есть еже миловати и спасати..." Затем иерей трижды зна́менует елей, произнося: "Во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа. Аминь", и читает над ним молитву: "Господи Боже наш, при΄зри ныне милостиво на молитву мене, смиреннаго и недостойнаго раба Твоего, и низпосли΄ благодать Пресвятаго Твоего Духа на елей сей и освяти его, яко да будет во освящение месту сему и на нем сооруженну дому и на прогнание всякия сопротивныя силы и сатанинских наветов, Ты бо еси благословля΄яй и освяща́яй всяческая, (Христе) Боже наш, и Тебе славу возсылаем Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь".

После молитвы иерей окропляет святой водой все стены дома, произнося: "Во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, окроплением воды сея священныя, в бегство да претворится все лукавое бесовское действо. Аминь". Окропив все, он помазывает елеем стены дома, где был начертан крест, в середине его, сперва на восточной стене дома, потом на западной, на северной и, наконец, на южной, произнося: "Благословляется дом сей пома́занием святаго елея сего, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа. Аминь". По окончании пома́зания елеем возжигают свечи пред каждым крестом, на каждой стене. Хор поет стихиру, на глас 5-й: "Благослови, Господи, дом сей, и исполни его земных Твоих благ, и в нем благочестно жити хотящих от всякаго злаго обстояния неврежденных сохрани, и всякое изобилие небеснаго и земнаго Твоего благословения тем даруй и, яко Щедр, помилуй, по велицей Твоей милости".

Затем священник становится лицом к востоку и читает Евангелие от Луки (19, 1-10), в котором повествуется о посещении Господом дома мытаря΄ Закхея, человека грешного, но покаявшегося и обратившегося. "Иисус сказал ему: ныне пришло спасение дому сему, потому что и он - сын Авраама, ибо Сын Человеческий пришел взыскать и спасти погибшее".

Затем читается псалом 100-й: "Милость и суд воспою Тебе, Господи...", и произносится ектения: "Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим-ти ся, услыши и помилуй". Клир: "Господи, помилуй" (трижды).

"Еще молимся о еже низпослати благословение Свое на дом сей и на раба Своего (или рабу Свою, имярек) и на всех, в нем благочестно жити хотящих, и послати им ангела Своего милостива, соблюдающа и сохраняюща их от всякаго зла и наставляюща к деланию всех добродетелей и ко исполнению святых Христовых заповедей, и о еже сохранити их от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча и нашествия иноплеменников, и всякия смертоносныя раны, и даровати им здравие, и долгоденствием оградити их и во всем угобзи΄ти, рцем вси: Господи, услыши и помилуй".

Затем возгла́с: "Услыши ны, Боже, Спасителю наш", и отпуст.

Дорогие друзья! Обращаемся к вам с просьбой о помощи. Мы благодарны за любое проявление сострадания к тем, кто нуждается в нем куда больше, чем большинство из нас. Обо всех наших жертвователях мы помним и молимся за них! Во славу Божию!

Читайте также

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here